Faciliteter på Svenstrup Efterskole

DSC 8674237  Luftfoto af Svenstrup Efterskole 2017. Bl.a. byder skolen på en stor hal, kunstgræsbane, dansesal, auditorie og musikøvelokaler IMG 9990  Hallen som rigtig mange formål. Bl.a. sportslinjen gør god brug af den, tit er den i brug om aftenen til fodbold, basket og lign. blandt eleverne. Hallen er også mødestedet til store forældrearrangementer som teater, forældresøndage, ny elevaften, dimission og lign. Hallen har både klatrevæg og bouldervæg. imgras05  Danseholdet fra den nuværende årgang performer for elever og forældre fra den kommende årgang til ny elevaften. IMG 4294  Hallen gøres klar i teaterugen, hvor eleverne typisk er med til at omdanne hallen til en teatersal.
207A8731  Danserne er på til teaterugen 207A8799  Scenen i hallen til teaterugen 15/16 IMG 8688  Eleverne ser film inden gallafesten i auditoriet, som er fra 2017. Her afholdes samling, vi synger og holder os ajour med, hvad der sker rundt i verden. IMG 6483  Tidligere elev Kristian og hans band Junkyard Drive spiller koncert i auditoriet.
IMG 3759  Sportslinjen er i gang på beachvolleybanerne v. hallen. De er også vældigt populære i weekenderne. IMG 3775 IMG 4304  Øvelokalet til musiklinjen, som blev opført i forbindelse med det nye auditorie. Der er 3 øvelokaler i alt + auditoriet, så flere har mulighed for at øve forskellige ting IMG 4315
IMG 8349  Der skal være rent og hyggeligt på Svenstrup og skolen har adskillelige hyggekroge, hvor eleverne kan lave deres skolearbejde, spille spil eller bare hænge ud IMG 9999  Nordloungen på Nordgangen. IMG 3410  Nordloungen på Nordgangen Img 8375  Der er 2-, 3- og 4-personers værelser på Svenstrup. Her er det et 4 personers pigeværlse på Nordgangen. Pige- og drengeværelser er blandet.
IMG 9991  Dansesalen på Svenstrup, som er den oprindelige gymnastiksal fra Svenstrup skole. Den benyttes ligesom hallen flittigt til mange formål svenstrup sept 2016-56  Primært er det hjemsted for danselinjen, som har mulighed for at bruge spejlene til deres danse. IMG 8679  Gallafesten er rykket ind i dansesalen, som i dagens anledning er blevet pyntet flot op. imgras07  Drengene spiller Fifa til drengeweekenden. Her er har et par sofaer lavet dansesalen om til en hyggekrog, som også ofte bruges til film i weekenden.
IMG 9555  Indgangspartiet på Svenstrup, som blev opført tilbage i 2013. IMG 9995  Strudsen, som loungen her kaldes, er vældig populær, når eleverne må lave gruppearbejde eller skal læse op på ting. IMG 9994  Den bagerste ende af Strudsen. IMG 9997  Hyggekrog foran de sidste værelser på Sydgangen, som blev tilføjet i forbindelse med byggeriet af auditoriet i 2017.
IMG 0555  Kunstgræsbanen fra 2014, som gør fodboldlinjen i stand til at spille udenfor hele året. Banen kan ryddes for sne og det er dermed muligt at spille på alle tider af året. imgras04  Eleverne hygger og støtter op omkring en fodboldkamp.